יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

Where the Wild things are ארץ יצורי הפלא

Where the wild things are או ארץ יצורי הפלא בעברית מבוסס על ספר ילדים, זהו כרגע הסרט המדובר ביותר בארה"ב והייתי חייב ללכת לראות אותו כדי לראות במה באמת מדובר. (מה גם שאחותי הבלוגיסטית הבכירה יותר, נזפה בי שבלוג זה מחויבות ושהקוראים שלי ממתינים)
אז ככה...
אם להיות הוגן, אני לא זוכר את הספר ולא בטוח שקראתי את הגרסה העברית בכלל. בארה"ב הסרט דורג כ - PG כלומר סרט לכל המשפחה, דעתי האישית? ממש סרט שלא מיועד לילדים, אולי למתבגרים בגילאים מאוחרים יותר אבל בכלל לא לילדים ולמה? לא בגלל שפה קשה או אלימות אבל מכיוון שהסרט מספר את סיפורו של ילד, במשפחה עם אחות גדולה ועסוקה בשלה ואם חד הורית שמנסה לארגן את החיים העמוסים שלה. הילד סובל כמובן מרגשות בדידות וכמו בכל משפחה חד הורית קשה לו ומחפש תשומת לב. יחד עם זאת ואע"פ שאני לא פסיכולוג, לילד הזה נראה, יש בעיות קשות יותר, נראה שמדובר בילד עם הפרעות קשב והפרעות התנהגות קשות, הם לא מפרטים בסרט יותר מדי אבל מתקבלת ההרגשה שהוא סובל מקושי חברתי וחברים יותר מדי אין לו.
בקיצור, באחד הריבים הקשים עם אמא, הוא בורח מהבית ובעצם בורח מהמציאות לארץ בה יש משפחת מפלצות המתקיימות בדינמיקה מעניינת. לא אפרט יותר כדי לא להרוס לכם אבל תוך כדי החוויה עם המפלצות הילד מגלה דברים חדשים על התמודדות עם המציאות. בלי לקרוא את הספר ורק מתוך נסיון קולנועי מועט, אני יכול רק לגלות שבסופו של דבר, כל אחת מהמפלצות מסמלת לדעתי פן אחר באישיות של הילד בתור בן אדם ובכלל פן שקיים בכל אחד מאיתנו כאנשים בעולם חברתי. רק מהפסקה האחרונה אתם יכולים להבין כמה עמוק הסרט ולכן לא ממש לזאטוטים.
דגשים:
 - לא לילדים (כבר אמרנו)
 - כדאי אולי לקרוא את הספר קודם, יכול להיות שזה עוזר, הבנתי שהוא ממש קצר
 - ג'יימס גנדולפיני (הסופרנוס) עושה את הקול של המפלצת הגיבורה, ממש מתאים לו
 - דעה אישית - בחירה מצוינת של בובות ולא אנימציה, נראה הרבה יותר טוב בעיני וממחיש את המסר
 - משאיר נקודות למחשבה אצל כל אחד, קחו מזה את מה שהבנתם
תהנו!

דבר אחרון, החל מהיום אני אדרג את הסרטים שאני רואה כדי שתדעו אם שווה ללכת או לא (לדעתי), הדירוג הוא במידות פופ קורן כאשר קטן זה לא משהו ופופ קורן ענק זה סרט חובה, לסרט הזה נתתי:
פופ קורן גדול (ללא ילדים)


תגובה 1:

  1. תודה על הביקורת! לא חשבתי ללכת ועכשיו אולי אני אלך עם יונתן

    השבמחק