יום שני, 23 בנובמבר 2009

Defiance - The Bielski Brothers Story


הסרט Defiance (התנגדות) בעברית, הוא סרט קשה המתאר את חיי הגבורה של האחים ביילסקי בתקופת מלחמת העולם השנייה, או נכון יותר, בזמן הכיבוש הנאצי והשמדת יהודים בבלרוסיה.
מאז לכתה לעולמה של סבתי פנינה שהייתה ניצולת שואה ושנאה לדבר על זה, אני מחפש כל הזמן קצות חוטים, עוד מידע, הנאות נקמה קטנות ועוד דברים הקשורים בשואה, רק כדי להזכיר לעצמי כמה אסור לשכוח וכמה חשוב לזכור ולהזכיר לסובבים אותנו. אם אתם זוכרים, פתחתי את סדרת הביקורות שלי עם הסרט של טרנטינו Ingloriuos Bastards, בשביל חדוות הנקמה, אע"פ שהסרט דמיוני לגמרי.
ובכן, התנגדות הוא סרט שונה לחלוטין, הוא הרבה יותר מציאותי, הרבה יותר כואב וגם הרבה יותר קשה לצפייה. אם בסרטו של טרנטינו, קל לשנוא את הנאצים וכמעט כל דקה יש חדוות נקמה של חייל אמריקאי שהורג נאצי, בסרט התנגדות לא רק שרוב הזמן צופים בסבלם ובקשיים של היהודים שברחו ליערות בלרוסייה, מה גם שיש פעמים רבות בסרט שמחייבות התמודדות עם מצבים לא נוחים לצפייה כמו מלחמת אחים, חילוקי דעות על דרך ועד הרג יהודי את יהודי אחר.
הסרט מבוסס על סיפור אמיתי לחלוטין ורוב משפחת ביילסקי מתגוררת עד היום בארה"ב, ישנם קצת מוטיבים של גבורה, לחימה וכו' ... הרי חייבים עם השחקן הראשי של ג'יימס בונד ובכל זאת, בסה"כ סרט שמזכיר את סבלות דור השואה וממחיש בצורה לא רעה את מה שרובנו ורוב העולם שכח ושוכח.
קשה לי להמליץ על הסרט הזה כיוון שהוא לא עשוי טוב כמו רשימת שינדלר נגיד, זה לא סרט שנחרט בזכרון, מצד שני, סרט שמדבר אל כולנו כיהודים ומראה צד נוסף של התמודדת, גבורה והשרדות במצב בלתי אפשרי בכלל.
דגשים:
- יש סצינות לא פשוטות לצפייה, לא לילדים
- לצפות במצב רוח מתאים (לא קומדיה)
- מתאים ל - DVD בבית בערב שקט, אולי אפילו ביום השואה
טריילר:
http://www.imdb.com/title/tt1034303/

תגובה 1:

  1. וואו פעמיים בשבוע! כל הכבוד!!!! תודה על הביקורת, כתבת יפה אני בהחלט צריכה לצפות. את יכול לארח אותי בבלוג שלך כתבתי ביקורת על הסרט - BRIGHT STAR

    השבמחק